Steun ons nu!

Uw steun kost slechts een paar muisklikken.
Onze Vriendenstichting is Partner van deze webwinkels en krijgt commissie op uw aankopen. Klik nu op een van deze banners:

Bol.com

algemeen


Wehkamp


Conrad

Conrad-banner


laatste nieuws

21-3-2017

Info-avond "Slimme pedagogiek voor gevoelige hoogbegaafde kinderen" op donderdag 6 april 2017
lees verder...


28-6-2016

Verhuisbericht! Ons nieuwe adres...
lees verder...


8-3-2016

Vuurvogel vertegenwoordigd op Festival van Talent op zaterdag 19 maart 2016
lees verder...


3-3-2016

Info-avond "Hoogbegaafd en Onderpresteren" op donderdag 31 maart 2016
lees verder...


lees al ons nieuws...

RSS-feed van het nieuws

meer informatie

Vanuit de Leonardostichting wordt ook geregeld dat het bedrijfsleven bepaalde materialen sponsort, zoals bijvoorbeeld de muziekinstrumenten of de laptops waar de kinderen mee werken.

Sponsoring?

De Stichting Vrienden van de hoogbegaafdenschool De Vuurvogel Gouda zorgt voor financiƫle en materiƫle ondersteuning van onze school.

Vriendenstichting heeft ANBI-status

Klik hier!

Vakleerkrachten

woensdag 10 september 2008

Naast de reguliere vakken die de kinderen net als op elke andere school volgen, is er op de Leonardoschool ruimte voor extra vakken die zorgen voor de verrijking en verbreding van de leerstof. De vaste groepsleerkrachten worden voor een aantal van deze vakken ondersteund door vakleerkrachten. Vreemde talen als Engels en Spaans worden bijvoorbeeld gegeven door vakleerkrachten die deze taal als moedertaal hebben. Andere vakken worden gegeven door mensen uit de praktijk die zich dagelijks met dit vakgebied bezig houden.

In Gouda kan men inmiddels terugvallen op de ondersteuning van vakleerkrachten voor de volgende vakken:

  • Engels
  • Muziek
  • Schaken
  • ICT
  • Spaans  

Verder worden er zo nu en dan presentaties gegeven door enthousiaste deskundigen over verschillende onderwerpen. Zo zijn er bijvoorbeeld presentaties geweest over Afrikaanse maskers of over de geschiedenis van de Goudse grachten, op basis waarvan de leerlingen vervolgens werkstukken maken.

Deel deze pagina, klik op deze knoppen:





(update: vrijdag 23 januari 2009)